un, deux, trois, quatre, cinq, six, sept, huit, neuf, dix...

WARNING: DETTA KOMMER ATT BLI ETT TRÅKIGT INLÄGG.
 Jo, jag ska kunna räkna och stava till 100 på franska så istället för att ta en penna och ett papper så kan jag öva här. På bloggen alltså xD. Grejen med läxan är att jag tycker att det är onödigt att man ska kunna stava dem! HALLÅ!?? Man har ju ändå siffror...123498368913647136419860.......
 
Aja, ni får väll lära er lite franska ;)
 
 
onze
douze
treize
quatorze
quinze
seize
dix-sept
dix-huit
dix-neuf
vingt
vingt et un
vingt deux
vingt trois
vingt quatre
vingt cinq
vingt six
vingt sept
vingt huit
vingt neuf
trente
trente et un
trente deux
trente trois
trente quatre
trente cinq
trente six
trente sept
trente huit
trente neuf
quarante
quarante et un
quarante deux
quarante trois
quarante quatre
quarante cinq
quarante six
quarante sept
quarante huit
quarante neuf
cinquante et un
cinquante deux
cinquante trois
cinquante quatre
cinquante cinq
cinquante six
cinquante sept
cinquante huit
cinquante neuf
soixante
soixante et un
soixante deux
soixante trois
soixante quatre
soixante cinq
soixante six
soixante sept
soixante huit
soixante neuf
soixante dix
soixante onze
soixante douze
soixante treize
soixante quatorze
soixante quinze
soixante seize
soixante dix-sept
soixante dix-huit
soixante dix-neuft
quatre-vingt
quatre-vingt et un
quatre-vingt deux
quatre-vingt trois
quatre-vingt quatre
quatre-vingt cinq
quatre-vingt six
quatre-vingt sept
quatre-vingt huit
quatre-vingt neuf
quatre-vingt dix
quatre-vingt onze
quatre-vingt douze
¨quatre-vingt treize
quatre-vingt quatorze
quatre-vingt quinze
quatre-vingt seize
quatre-vingt dix-sept
quatre-vingt dix-huit
quatre-vingt dix-neuf
cent
 
Hah, ointressant jag vet. Försök och uttala dem va?!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: fellforbooks.blogg.se

Åh, vad jobbigt :3

Svar: Jaa du :O
Celina & Sofia Nonestope

2013-04-29 @ 20:01:05
URL: http://fellforbooks.blogg.se/
Postat av: MyDayIsHappy

Åh :(

2013-05-03 @ 18:09:46
URL: http://www.mydayishappy.blogg.se
Postat av: Emmy

Jag är glad att jag inte valde franska... haha...

Svar: Haha aa! Ångrade mig lite där xD
Celina & Sofia Nonestope

2013-05-03 @ 19:07:33
URL: http://verbaetpictures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0